понеділок, 30 березня 2020 р.

Завдання з української літератури

Опорний конспект
6(10)-Б клас,  українська література

Тема. В. Винниченко. Життя і творчість, громадська  і політична діяльність.


Пригадайте, що ви знаєте про В. Винниченка з уроків української літератури та історії.
Робота з підручником.
Прокоментуйте висловлювання В. Винниченка і про В. Винниченка на с.126. Про що свідчать ці епіграфи?
Опрацюйте матеріал підручника с.126-131, дайте відповіді на запитання на с.131 (усно).
Перегляньте відео за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=owyIqlODiRU
Опрацюйте матеріал підручника на с.132,136-137. Запишіть у зошит назви творів і жанри. Прочитайте (за бажанням) науково-фантастичний роман «Сонячна машина».
Ознайомтесь ще з однією гранню таланту В. Винниченка, прочитавши матеріал підручника на с. 138-139 та переглянувши відео за посиланнями: https://www.youtube.com/watch?v=CmwNnJmsOOM
Виконайте письмово у робочих зошитах завдання. Уявіть, що вам пощастило перенестись у минуле століття й поспілкуватися із В. Винниченком. Поміркуйте, якою була б ваша зустріч, про що б ви запитали його? Сформулюйте три (можна більше) запитання й запишіть їх.


Тема. В. Винниченко. Новела «Момент», поєднання у творі реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту. Образ панни – утілення ідеї вічної жіночності, краси.

Прочитайте новелу «Момент», поміркуйте над запитаннями літературознавчого характеру. Усно!
1.     Зверніть увагу на те, що твір має підзаголовок «Із оповідань тюремної Шехерезади». Чи можна все ж таки вважати цей твір новелою? Пригадайте специфічні риси новели. Чи характерні вони для твору «Момент».
2.     Яка особливість композиції твору? Чому автор проводить паралелі з героїнею «Тисячі і однієї ночі»?
3.     Яку роль відіграє у творі обрамлення? Які позасюжетні елементи переважають (авторські відступи, описи)?
4.     Назвіть елементи сюжету у творі.
5.     Складіть паспорт твору «Момент» (письмово).
Автор, назва твору.
Літературний рід, жанр твору.
Герої твору.
Тема твору.
Основна думка твору.
Увага! У паспорті твору нічого, окрім вказаних пунктів, не  пишіть! Працюйте самостійно!

Читаючи новелу, виокреміть наступні моменти і проаналізуйте поведінку героїв твору, визначаючи їхні риси характеру. Усно!!!
Момент перший – «Зустріч»
Момент другий – «Знайомство»
Момент третій – «Небезпека»
Момент четвертий – «По дорозі до лісу»
Момент п’ятий – «У ворожому лісі»
Момент шостий – «Серед лісу кохання»
Момент сьомий – «За крок до смерті»
Момент восьмий  – «У мить щастя»

Опрацюйте матеріал підручника  «Новела «Момент» – перлина творчості        В. Винниченка» на с. 133-135.

Підіб’ємо (письмово) підсумки незакінченими реченнями:
Прочитавши новелу «Момент», я зрозумів (-ла) …
Новела «Момент» змусила задуматися про …
Майстерність автора новели в тому….

Перегляньте (але тільки після того, як прочитаєте новелу!!!) короткометражний фільм за новелою «Момент» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ixKAa5KNktw

Увага!!!
До наступного уроку (06 квітня) вам необхідно написати контрольний твір за вивченими творами В. Стефаника та В. Винниченка на одну із запропонованих тем і надіслати мені на пошту. Оцінка за твір буде вирішальною у темі!

1. Фанфік «Дорога у далеку Канаду» (за новелою В. Стефаника «Камінний хрест»). Пам’ятайте, що у фанфіку ви виступаєте співавтором твору і домислюєте, як могли б розгортатися події. Зауважте, що дорога була надзвичайно важкою, виснажливою, часто трагічною, адже емігрантам із Галичини необхідно було спочатку їхати потягом, а потім дуже довго пливти кораблем. Врахуйте це, якщо оберете подану тему.

2. Важкий хрест Івана Дідуха (за новелою В. Стефаника «Камінний хрест»).

3. Фанфік «Якби закохані поєднали свої долі» (за новелою В. Винниченка «Момент»). Поміркуйте, як би могла скластися доля Мусі і колишнього в’язня, якби їхнє кохання мало продовження.

 4. Щастя – момент (за новелою В. Винниченка «Момент»).

Увага!!! Це контрольний твір з літератури, тому уважно прочитайте новели!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар